انواع لپ تاپ

۲۹ بازديد

انواع سری های لپ تاپ گیمینگ


تمامی شرکت های ساخت لپ تاپ گیمینگ  به این قضیه پی بردند که باید لپ تاپ های قوی را به بازار عرضه کنند که مناسب بازی باشد تا بتوان جدید ترین و حرفه ای ترین بازی ها را بر روی آنها اجرا کرد، از مهمترین و محبوب ترین و البته جذاب ترین این لپ تاپ ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سری ROG از لپ تاپ های ایسوس
ایسوس این سری از لپ تاپ های خود را Republic Of Gamers به معنی" جمهوری گیمر ها" نامگذاری کرد.

سری Predator از لپ تاپ های ایسر
ایسر با معرفی این سری از لپ تاپ ایسر، از سال2008 آنها را منحصرا برای گیمینگ در نظر گرفت و توانست توجه گیمر ها را به خود اختصاص دهد.

سری G از لپ تاپ های Dell


کمپانی دل با آپدیت کردن قابلیت های این سری از لپ تاپ ها توانست در سال های اخیر، بهترین آنها را در دسته ی بهترین لپ تاپ های گیمینگ مقرون به صرفه قرار دهد.

سری Omen از لپ تاپ های HP
این سری از لپ تاپ اچ پی با تمرکز بر کارت گرافیک و قدرت اجرای برنامه ها توانست سری موفقی در لپ تاپ های گیمینگ شود.

سری Legionاز لپ تاپ های لنوو


ابر قدرت Legionاز سری Y برای گیمرها محبوبیت بی نظیری داشت و توانست به راحتی به رقابت با کمپانی های دیگر بپردازد.



ویژگی لپ تاپ های گیمینگ


از مهم ترین ویژگی ها و مشخصه هایی که یک لپ تاپ گیمینگ باید داشته باشد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کارت گرافیک قوی
پردازنده ی قوی
سرعت بالا
کیفیت بالای صفحه نمایش
کیفیت بالای پخش صدا
سیستم خنک کننده ی قوی
فضای ذخیره سازی مناسب
طراحی خاص کیبورد
اهمیت به طراحی بدنه و نورپردازی
وزن بالای لپ تاپ ها
استحکام بدنه


اندازه صفحه نمایش مناسب برای لپ تاپ گیمینگ
مناسب ترین اندازه برای صفحه نمایش در این لپ 15.6 اینچ می باشد در واقع هر آنچه که نزدیک تر به صفحه های 17 اینچی باشد می تواند برای گیم مناسب تر باشد. اما باز هم باید در نظر گرفت که سلیقه، مسئله ای مهم در انتخاب سایز صفحه نمایش به هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ می باشد.



کارت گرافیک مناسب برای لپ تاپ های مخصوص بازی


پردازش گرافیکی لپ تاپ های مختص بازی از مهمترین مسائلی است که به هنگام خرید باید به آن توجه کرد. که البته فاکتور و عاملی تاثیرگذار بر قیمت لپ تاپ گیمینگ می باشد. در این نوع از لپ تاپ ها کارت گرافیک، حتی مهم تر از CPU تلقی می شود. Nvidia و AMD دو کمپانی بزرگ تولید کننده ی کارت گرافیک های مناسب برای لپ تاپ های گیمینگ هستند. قدرت کارت گرافیک شما مستقیم با نحوه ی اجرای بازی های مد نظر شما در ارتباط است. برای خرید لپ تاپ های گیمینگ باید مدل هایی را انتخاب نمود که دارای کارت گرافیک جدا هستند و تنها از پردازنده ی گرافیک CPU استفاده نمی کنند.



چه نوع کارت گرافیک هایی مناسب گیمینگ نیستند؟


کارت گرافیک آنبرد برای گیمینگ مناسب نیست مثل لپ تاپ Surface Laptop 3 که علیرقم قیمت بالایی که دارد اصلا مناسب گیم نیست. پس لازم است تا قبل از خرید نسبت به نوع کارت گرافیک اطلاعات لازم را داشته باشیم.



تفاوت لپ تاپ های بازی با لپ تاپ های معمولی
لپ تاپ هایی که آنها را جزء بهترین لپ تاپ های گیمینگ دسته بندی می کنیم، قادر هستند که به صورت همزمان اطلاعات بیشتری را نسبت به لپ تاپ های معمولی کنترل کنند. از این رو به هنگام پخش و اجرای بازی ها هنگ نخواهند کرد و به اصطلاح فریز نخواهند شد. از این رو قیمت لپ تاپ گیمینگ بالاتر از لپ تاپ های معمولی می باشد.



لپ تاپ گیمینگ یا کامپیوترهای گیمینگ ؟


در این خصوص باید دید نیاز شما از داشتن این رایانه ها چیست؟ آیا می خواهید آنها را با خود حمل کنید یا خیر؟ اگر نیازی به حمل آنها ندارید قطعا کامپیوتر های گیمینگ می توانند برای شما از لحاظ هزینه ای و اجرا بهتر باشند. اما امروزه همه ی ما نیاز به دستگاه هایی داریم که بتوانیم آنها را به راحتی با خود حمل کنیم، در این صورت خرید لپ تاپ ها می توانند برای ما مفید باشند. اما اگر بخواهیم از این مسئله چشم پوشی کنیم می توانیم موارد زیر را به عنوان مزیت کامپیوتر ها به نسبت لپ تاپ ها در نظر گیریم:

قیمت ارزان
تنوع مدل ها برای خرید قطعات
قدرت بالاتر تک تک قطعات
مانیتور ها را در کامپیوتر ها با اندازه ی بزرگتر می توانیم انتخاب کنیم که لذت بازی را چندین برابر می کند
عمر طولانی تر قطعات

لپ تاپ مناسب آموزش

این پرسش که چه لپ تاپی بهتر است تا به کمک آن بتوان راحت تر تدریس کرد، چند سالی است که بدون پاسخ مانده است. لپ تاپ دو منظوره یا تبلت شو همان پاسخی است که دنبالش می گردید. اما لپ تاپ مناسب برای آموزش چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ لپ تاپ دو منظوره یا ۲in1 چه توانایی هایی دارد؟ در ادامه پاسخ خواهیم داد، لطفا با ما همراه باشید.

با توجه به شیوع ویروس کرونا و مجازی شدن آموزش ها، لازم است تا اساتید و معلمان از یک لپ تاپ قدرتمند بهره ببرند. لپ تاپ قدرتمند لپ تاپی است که بتوان تمام امور آموزشی را با آن بدون هیچ مشکلی انجام داد. سخت افزار مناسبی داشته باشد. در ضمن باید ویژگی هایی داشته باشد که بتوان آنرا راحت جا به جا کرد و . . . با ما همراه باشید تا ویژگی های لازم را بررسی کنیم سپس مدل های مناسب را معرفی خواهیم کرد.

 

آشنایی با لپتاپ های تبلت شو

ویژگی ها

١. نمایشگر لمسی

از آنجایی که برای آموزش لازم است همیشه مسائل و توضیحاتی نوشته شود، بهترین کار این است که لپ تاپ مورد استفاده لمسی باشد. قابلیت پشتیبانی از قلم را داشته باشد تا هنگام تدریس بتوان راحت با آن نوشت و روی توضیح داد.

نکته ی مهم دیگر کیفیت تصویر آن است. اکثر این لپ تاپ ها اندازه ای بین ١٢ تا ١۴ اینچ دارند. پس باید تصویری باکیفیت ارائه دهد. معمولا کیفیت HD و +HD مناسب است. اما لپ تاپ های دو منظوره ای هستند که کیفیت FullHD و حتی ۴K ارائه می دهند. 

لپ تاپ دو منظوره مناسب آموزش

٢. اندازه

اندازه لپ تاپ های معمولی بین ١۵ تا ١٧ اینچ است که نسبتا بزرگ هستند. موبایل ها هم برای تدریس خیلی کوچک هستند. از خصوصیات بارز لپ تاپ های دو منظوره سایز آن هاست. اندازه ای بین ١٢ تا ١۴ اینچ که این امکان را دارند به راحتی با قلم روی آن نوشت و توضیح داد.

قلم و نمایشگر لمسی

نکته دیگری که حائز اهمیت است وزن دستگاه است. نباید این انتظار را داشت که وزن آن به اندازه ی یک تلفن همراه باشد. اما از لپ تاپ های معمولی سبک تر است. میانگین وزنی لپ تاپ های تبلتی بین ١ تا ٢ کیلو گرم می باشد. بسیار مناسب حمل هستند.

٣. باتری

از مهمترین ویژگی های آن قدرت باتری آن است. لپ تاپ باید بتواند چندین ساعت بدون نیاز به برق کار کند. در واقع لپ تاپ باید مانند تبلت باشد. نمایشگری لمسی با باتری قوی.

۴. سخت افزار مورد نیاز

الف. پردازنده

در لپ تاپ دو منظوره یا تبلت ویندوزی نیاز نیست حتما از بهترین پردازنده ها برای پردازش استفاده شود. در واقع پردازنده های Core-i3 یا Core-i5 نیز مناسب این کار هستند.

ب. رم یا حافظه موقت

رم زمانی مهم خواهد بود که لپ تاپ پردازش های سنگینی انجام دهد. برای چنین مواردی ۴ گیگا بایت یا ٨ گیگا بایت کفایت می کند.

ج. هارد

اندازه هارد زیاد مهم نیست چراکه با وجود هارد درایو های اکسترنال مشکل مربوط به اندازه هارد حل خواهد شد. نوع هارد SSD بودن آن مهم است که باعث افزایش عملکرد دستگاه خواهد شد.

د. درگاه

این نکته را نباید فراموش کرد، برای جلوگیری از افزایش وزن از حافظه گرافیکی مجزا استفاده نمی شود. همچنین مادر برد مورد استفاده به گونه ای طراحی شده است که از ١ یا ٢ درگاه USB پشتیبانی می کند. البته برای کسانی که نیاز دارند هنگام کار از چند درگاه استفاده کنند این امکان فراهم شده است که از داک های کمکی برای افزایش درگاه ها استفاده کنند.


سامسونگ نوت بوک 9 پرو 15 اینچی

بهترین لپ تاپ های سامسونگ/Samsung-Notebook-9-pro-15'

پردازشگر: Intel Core i7-8550U | کارت گرافیک: AMD Radeon 540 | ظرفیت حافظه رم: 16 گیگابایت | حافظه ذخیره سازی: 256 گیگابایت | صفحه نمایش: 15 اینچی (1920X1080 پیکسل) FHD | قیمت لب تاب سامسونگ نوت بوک 9 پروی 15: 1,788.99 دلار

سری لپ تاپ‌های نوت بوک 9 سامسونگ به عنوان جانشین لپ تاپ گلکسی بوک فلکس این کمپانی به بازار آمدند. نوت بوک 9 پروی 15 اینچی با بهره‌گیری از پردازنده نسل هشتم اینتل Core i7-8550U در کنار پردازنده گرافیکی AMD Radeon 540 به خوبی می‌تواند از پس کارهای روزمره بربیاید. سامسونگ برای این لپ تاپ 16 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع SSD را در نظر گرفته است.

لب تاپ سامسونگ نوت بوک 9 پروی 15 اینچی از ویندوز 10 پشتیبانی کرده و به صورت 2 در 1 طراحی شده است. در نتیجه کاربر می‌تواند با استفاده از قلم S Pen از سامسونگ نوت بوک 9 پروی 15 اینچی به عنوان تبلت نیز استفاده کند. این لپ تاپ مجهز به 6 درگاه مختلف و همچنین وبکم 720p است و می‌تواند با یک بار شارژ حدود 12 ساعت و نیم کار کند. در واقع در نوت بوک پروی 15 اینچی علاوه بر بزرگتر شدن نمایشگر مشکل عدم وجود پردازنده گرافیکی مجزا نیز حل شده است و کاربر می‌تواند برای انجام گیم روی آن حساب کند.

 

 

سامسونگ کروم پلاس 2 در 1

samsung-Chromebook-V2/لپ های samsung

پردازشگر: Intel Celeron 3965Y | کارت گرافیک: 615 Intel HD Graphics | ظرفیت حافظه رم: 4 گیگابایت | حافظه ذخیره سازی: 32 گیگابایت | صفحه نمایش: 12.2 اینچی (1920X1200 پیکسل) FHD | قیمت لپ تاپ سامسونگ کروم پلاس: 499.99

لب تاپ سامسونگ کروم پلاس یک کروم بوک میان‌رده با طراحی 2 در 1 است که می‌توان در لیست لپ تاپ های سامسونگ به آن اشاره کرد. البته همان‌طور که می‌دانید کروم‌بوک‌ها شاید از نظر طراحی و قابل حمل بودن شبیه لپ‌تاپ‌ها به نظر برسند، اما از نظر عملکرد و کارایی مطمئنا تفاوت‌های کلیدی با یکدیگر دارند. کروم بوک‌ها تنها سیستم عامل کروم مبتنی بر وب را اجرا می‌کنند و قادر به پشتیبانی از ویندوز و برنامه‌های آن نیستند

سامسونگ کروم پلاس نیز مجهز به پردازنده اینتل سلرون 3965Y و کارت گرافیک اینتل HD Graphics 615 بوده و با پشتیبانی از 4 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی به کاربر اجازه اجرای برنامه‌های مختلف سیستم عامل کروم را می‌دهد. نمایشگر 12.2 اینچی این کروم بوک فول HD بوده و کاربر می‌تواند با استفاده از قلم S Pen برای یادداشت نوشتن و یا حاشیه‌نویسی روی نمایشگر لمسی آن اقدام کند.

 

این محصول فاقد درایو نوری بوده و حدود 1500 گرم سنگینی دارد. خاطر نشان می‌شود اگر مقدار حافظه این محصول را برای انجام فعالیت‌هایتان کافی نمی‌دانید، می‌توانید با استفاده از درگاه کارت حافظه میکرو SD آن را به 128 گیگابایت ارتقا دهید. اگرچه سامسونگ کروم پلاس فاقد کیبورد بک لایت است، اما پشتیبانی از اینترنت LTE می‌تواند یک نقطه قوت برای این محصول تلقی شود.

جدیدترین مدل‌‌های لپ تاپ لنوو از چه اجزائی تشکیل شده‌اند؟


برند لنوو از طرفدارن پر و پا قرص نوآوری و استفاده از ویژگی‌های جدید است، بنابراین جای تعجبی ندارد که هر یک از لپ تاپ‌های لنوو با یک یا چند فناوری جدید به بازار عرضه شوند. جدیدترین مدل‌های این لپ تاپ‌ها با داشتن یک یا چند مورد از اجزاء زیر دل کاربران خود را به دست آورده‌اند:

سیستم خنک کننده‌ی بدون فن: برخی از مدل‌های لپ تاپ لنوو همچون مدلی HELIX دارای سیستم خنک کننده‌ی بدون فن هستند که نوعی سیستم خنک‌کننده‌ی رساناست. این سیستم از طریق مایع مخصوص دمای لپ تاپ را پایین می‌آورد. استفاده از این تکنولوژی سرو صدای لپ تاپ را کاهش می‌دهد و به دلیل فضای کمی که اشغال می‌کند، وزن و سایز لپ تاپ را به شکل چشم‌گیری کمتر می‌کند.
پردازنده‌های تا ۸ هسته‌ای و نسل دهم اینتل: این نوع از پردازنده‌ها که سرعت فوق‌العاده بالایی را برای کاربر به ارمغان می‌آورند در لپ تاپ‌های مختص گیمینگ لنوو و لپ تاپ‌های سطح بالای این کمپانی به چشم می‌خورند. قدرت بالای پردازنده‌‌‌ها سرعت کافی برای لذت بردن از یک بازی حجیم را فراهم می‌کند.
حافظه‌ی SSD: تعداد زیادی از لپ تاپ‌های جدید لنوو دارای حافظه‌ی SSD هستند. این حافظه‌ها بسیار پرسرعت و بی‌سرو صدا بوده و از مقاومت بسیار بالایی برخوردارند. وجود این حافظه‌ها روی لپ تاپ‌های لنوو به این معناست که شما برای کار با این لپ تاپ‌ها نیاز به مکث کردن و انتظار کشیدن ندارید.
صفحه نمایش لمسی با قابلیت استفاده از قلم: برخی از جدیدترین لپ تاپ‌های سری ایکس، با صفحه نمایش لمسی و قابلیت پشتیبانی از قلم تولید می‌شوند. وجود این ویژگی به کاربران سری ایکس اجازه می‌دهد تا در هنگام انجام کارهای گرافیکی با دقت بیشتری کار کنند.
حسگر اثر انگشت، تینک شاتر و دوربین هیبریدی: لنوو در طراحی مدل‌های جدیدتر خود حساسیت بسیار زیادی برای حفظ امنیت لپ تاپ و محتویات آن به خرج داده است. به همین دلیل از تکنولوژی‌هایی همچون حسگر اثر انگشت، دوربین هیبریدی برای تشخیص صاحب لپ تاپ و تینک شاتر که در حالت غیرفعال بودن وبکم مانع از استفاده‌ی جاسوسی از آن می‌شود را عرضه کرده است.
لولای لیفت اند لاک: این لولا در برخی از مدل های جدیدتر لپ تاپ‌های لنوو عرضه شده است که باعث تغییر وضعیت کیبورد و تثبیت آن در وضعیتی خاص می‌شود. این لولا‌ها با طراحی خاص خود امکان تغییر شکل لپ تاپ را برای کاربر فراهم می‌کنند و برای ماندگاری بالاتر از باکیفیت‌ترین مواد موجود ساخته شده‌اند.
 منبع >> https://abidarstok.com/

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.